Bajkom z Miloslavova – veľký cyklo okruh chotárom od Vrakune po Tomášov

Na bicykli Bernolákovo - Nová Dedinka

Miloslavov - Vrakuňa - letisko - Mohyla M.R.Štefánika - Ivánka pri Dunaji - Bernolákovo - Nová Dedinka - Tomášov - Miloslavov

Máš chuť na poriadky výlet priamo od nás z dediny? Po všetkých zákutiach a remízkach okolitých obcí?
Tak sadni na vlak a vystúp vo Vrakuni. Tu sa začína tvoja cyklotúra. Náročnejší celodenný cyklovýlet mimo hlavných ciest zvládnu aj deti od 7 rokov, len treba silnú motiváciu.

• Vzdialenosť

vlakom do Vrakune a potom na bajku cca 35 km

• Povrch

asfaltový cyklochodník - panelový cyklochodník - poľná - štrková

• Pozor

niekoľko prechodov cez prechod pre chodcov ale aj prechody cez hlavný ťah na druhú stranu

Vrakuňa – Mohyla M.R.Štefánika
Keď vystúpiš z vlaku, nasmeruj si to k prechodu k bytovkám, prejdeš cez parkovisko okolo bytoviek a na konci zaboč na Amarelkovú a tu už začína cyklochodník. Začiatok je novo vyasfaltovaný, napojíš sa na lesnú cestičku (pozor na korene stromov) a potom opäť pokračuje asfaltový cyklochodník.

Popri Malom Dunaji pokračuješ až po prvý most cez vodu, za mostom máš smerovník: Vrakuňa, za hrádzou.
Pokračuješ ďalej popri vode až k ďalšiemu smerovníku: Letisko, odbočka k Mohyle.

Cestu okolo letiska lemuje panelka, zvykne tu fúkať. Detiská tu tiež radi obzerajú lietadlá.
Po chvíli sa cesta zatáča doprava až prídeš k Mohyle M.R.Štefánika. Ideálne miesto na desiatu.
Deti tu ocenia najmä neustále vykukujúce a skrývajúce sa hraboše, ktoré majú porobené nory v trávnom poraste okolo celej mohyly.

Mohyla M.R.Štefánika – Ivánka pri Dunaji – Bernolákovo
Pokračuješ ďalej podľa smerovníka až do Ivánky – na trase máš jeden most – prechod ponad dialnicu (treba vyšlapať alebo vytlačiť), dole to už ide samo .
Ivánku prekľučkuješ ako potrebuješ, my sme šli rovno po Štefánikovej. Zastáviť sa môžeš na zmrzline pri Pizzérii Emília a deti môžeš vyjašiť na ihrisku v parku.
Ďalej po Námestí padlých hrdinov a plynulo prejdeš na Bernolákovskú ulicu. Kúsok ďalej opäť pokračuje cyklochodník až do Bernolákova.
Prechádzaš  popri záhradkárskej kolónii, slepičárne a na kruháči pri Bille a ideš ďalej Trnavskou.

Ak potrebuješ motivovať alebo uplácať posádku, zastav sa v cukrárni Snežienka. Tesne za mostom (Čierna voda) musíš prejsť na druhú stranu – oproti je Hostinec Jadroň. Cesta vedie Topoľovým radom alebo popri vode – tu už začína Náučný chodník Čierna voda. A samozrejme je tu aj ďalšie ihrisko.

Bernolákovo – Čierna voda – Nová Dedinka
Popri Čiernej vode ideš až k pešiemu mostíku cez vodu – na druhej strane je ihrisko Žihadielko, tu necháš vybesniť deti, zatiaľ čo si dáš kávu alebo pivo v Black Fox – kontajnerovom bufete. Posilni sa, lebo ťa čaká najmalebnejšia časť výletu.
Cyklochodník medzi Bernolákovom a Novou Dedinkou vedie popri Čiernej vode, má dĺžku cca 4,5 km a je tu celkom čulý turistický ruch (korčuliari, mamičky s kočíkmi, peší rekreanti). Na trase je viacero oddychových lavičiek a náučných tabúľ. Určite zbadáte aj vyhrievajúce sa korytnačky na popadaných pňoch, hniezdiace kačice a ak budete mať šťastie, uvidíte aj nutriu (pozor – nepomýľ si s bobrom:).

Nová Dedinka – MVE Nová Dedinka
Ako vchádzaš do Novej Dedinky, tu už badať posedávajúcich rybárov. Priamo pri cyklochodníku ťa láka svojou ponukou reštaurácia Faustína (ryby, burgre, rebierka, polievky..) a opäť je tu ihrisko pre deti.
Ak si ťahal so sebou celú cestu špekáčky, tak teraz je ten správny čas – pri ihrisku sú altánky na grilovanie. Na samom konci cyklochodníka je ďalší bufet a keby ti stále nebolo nič po chuti, tak cez cestu je reštaurácia Kamenný dvor.

Teraz by dospeláci v pohode prešli do Tomášova po hlavnom ťahu, ale s deťmi opäť volíme cestu mimo áut. Na konci cyklochodníka prechádzame cez most (tu jazdia autá a chodník tu nie je) a namierime si to opäť popri Čiernej vode (ale na opačnej strane brehu a proti prúdu). Takže ako keby sme sa vracali. Prechádzame okolo záhrad, Rodinného parku Dedinka (sem sa kľudne vyber aj inokedy na hodinovú prechádzku), za ním zabočíme doľava a popri prítokovom kanáli Čierna voda pokračujeme až k hlavnej ceste 1065. Tam prejdete na druhú stranu a pokračujete popri toku (ale nie na tej strane ako je lodenica, ale po druhom brehu). Po schodoch a cez mostík prejdete ponad MVE a cez bránku pokračuje doľava popri lužnom lese (a pori Malom Dunaji – ale tesne vedľa neho sa nedá ísť). Cesta je tu poľná – prašná, po výdatných dažďoch očakávajte aj blato. Za chvíľu ste v Tomášove.

Tomášov – Miloslavov
Sem prichádzame okolo rodiných domov Dunajskou, pokračujeme po Hlavnej a strihneme to Agátovou až k parku. Ďalšie ihrisko na besnenie, zmrzlina, občerstvenie. Ďalej pokračujeme Mlynskou alebo Alžbetínskou – na jej konci už len popri remízke a poli smerom na Renit Beton. Na konci treba prejsť cez mostík a popri kanáli pokračujete ďalej smerom na hlavnú cestu 572. Kúsok ďalej pod elektrickými stožiarmi sa cesta zatáča doprava a zhruba po 300 m sa dá prejsť na druhú stranu kanálu.
Ďalej pokračujete popri kanáli alebo popri poli až k ceste 572. Prejdete na druhú stranu a za cestou už začína Lesná smerom ku Kačínu.

A odtiaľto už snáď trafíš domov, nie?